شش مهارت کنترل درد

✨ #آسیب_شناسی_ورزش #روانشناسی_ورزشی #بهداشت_ورزشی ✨
آشنایی با 6 مهارت کنترل و کاهش درد
 
🔹انجام برخی از ورزش های ملایم: 
ورزش های ملایمی مانند پیاده روی های روزمره، شنا، باغبانی و ... می تواند سیگنال های مربوط به درد را مسدود کند. 
 
🔹تنفس مناسب: 
تمرکز بر روی تنفس هنگام درد، می تواند به کنترل آن کمک کند. تنفس سریع هنگام درد به سرگیجه، اضطراب و وحشت دامن می زند.
🔹گرفتن مشاوره: 
درد شما را در درازمدت خسته، عصبی، مضطرب و حتی افسرده و بدخلق کند. در این موارد کمک گرفتن از روان شناس مفید است.
🔹منحرف کردن ذهن: 
تغییر توجه بر روی چیزهای دیگر هنگام شدت درد مهم است. 
🔹تمرکز بر روی خواب بهتر: 
خوابیدن و بیدار شدن در ساعت مشخص و جلوگیری از چرت زدنهای کوتاه در طول روز مشکلات خواب ناشی از درد را کاهش می دهد.
🔹تماس با اعضای خانواده: 
صحبت کردن با دیگران در مورد هر چیزی غیر از درد، منجر به افزایش احساس آرامش می شود.

مجید کرامتی مقدم ; ۱٢:٤۸ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۳ فروردین ۱۳٩٥