می خواهید زندگی بهتری داشته باشید ! امتحان کنید

 اگر رفتارتان را تغییر دهید، ادراکتان، اعمالتان، و  زندگیتان را تغییر داده اید و با تغییر تک تک زندگیها، دنیا تغییر  خواهد کرد

۱- هر روز ۱۰ تا ۳۰ دقیقه  پیاده‌روى کنید و به هنگام راه رفتن، لبخند بزنید. این بهترین  داروى ضدافسردگى است.

۲- هر روز حداقل ۱۰ دقیقه  در یک مکان کاملاً ساکت و بى‌سر و صدا بنشینید.

۳- هرگز از خوابتان نزنید.  یک دستگاه ضبط فیلم بخرید و برنامه‌هاى تلویزیونى مورد علاقه‌تان  که شبها دیروقت پخش مى‌شوند را ضبط کنید و روز بعد ببینید.

۴- هر روز صبح که از خواب  بلند مى‌شوید، جمله زیر را تکمیل کنید: «هدف امروز من …………………..  است.»


۵- با این سه «الف» زندگى  کنید: انرژى، اشتیاق، احساس یگانگى.

۶- نسبت به سال قبل  کتاب‌هاى بیشترى بخوانید و بازى‌هاى بیشترى بکنید.

۷- هر روز زمانى را براى  دعا، مدیتیشن، یوگا و یا نظایر آن بگذارید.

۸- با افراد بالاتر از ۷۰  ساله و نیز افراد کمتر از ۶ ساله وقت بگذرانید.

۹- به هنگام بیدارى،  رویاپردازى کنید.

۱۰- بیشتر از میوه‌ها و  سبزیجات تغذیه کنید.

۱۱- چاى سبز، مقدارى زیادى  آب، کلم، بادام و فندق را در رژیم غذایى روزانه‌تان بگنجانید

۱۲- سعى کنید هر روز بر روى  لب حداقل سه نفر لبخند بیاورید.

۱۳- ریخت و پاش و آشفتگى را  از خانه، ماشین و میز کارتان دور سازید.

۱۴- انرژى خود را صرف  شایعات، موضوعات گذشته، افکار منفى یا چیزهایى که از کنترل شما  خارج است نکنید. در عوض، انرژى خود را مصروف جنبه‌هاى مثبت «زمان  حاضر» سازید

۱۵- بدانید که زندگى مانند  مدرسه است و شما براى یادگیرى به اینجا آمده‌اید. مسائل، جزئى از  برنامه درسى است که ظاهر مى‌شوند و از بین مى‌روند، درست مثل مسائل  کلاس ریاضى، امّا درس‌هایى که از آن‌ها یاد مى‌گیرید براى همیشه پا  برجا مى‌ماند.

۱۶- صبحانه را زیاد، ناهار  را متوسط و شام را کم بخورید.

۱۷- خودتان را زیاد جدّى  نگیرید. هیچکس دیگر هم این کار را نمى‌کند.

۱۸- لزومى ندارد که در هر  بحثى برنده شوید، اختلاف نظرها را بپذیرید.

۱۹- با گذشته خود صلح کنید  تا «حال»تان خراب نشود.

۲۰- زندگى خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

۲۱- هیچکس مسئول شادى و  رضایت شما نیست بجز خودتان.

۲۲- هر مصیبت یا ضایعه‌اى  که برایتان پیش مى‌آید به خودتان بگوئید: «آیا ۵ سال دیگر، این  اتفاق اهمیتى خواهد داشت؟

۲۳- همه را به خاطر همه چیز  ببخشید.

۲۴- آنچه دیگران درباره شما  فکر مى‌کنند به شما مربوط نیست.

۲۵- هر وضعیتى، چه خوب و چه  بد، تغییر خواهد کرد.

۲۶- به هنگام بیمارى،  کارتان از شما مراقبت نمى‌کند، دوستانتان از شما مراقبت مى‌کنند.  تماس خود را با آن‌ها حفظ کنید.

۲۷- بهترین اتفاق براى شما  هنوز روى نداده است.

۲۸- گاهگاهى به افراد  خانواده‌تان تلفن کنید و بهشان بگوئید که به فکرشان هستید

۲۹- هر شب قبل از رفتن به  رختخواب، جمله زیر را تکمیل کنید. «من امروز به خاطر ………………….  خوشحال و سپاسگزارم.

 

مجید کرامتی مقدم ; ۱:٥٧ ‎ب.ظ ; جمعه ٢٦ اردیبهشت ۱۳٩۳