ورزش های مناسب برای سالمندان

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: پیاده روی به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت و در سه روز از هفته برای سالمندانی که بیماری قلبی و عروقی نداشته باشند بهترین ورزش محسوب می شود.

محمدرضا برزگری بافقی اظهار داشت: پیاد ه روی در فضای مناسب بهترین ورزش برای سالمندان است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: اگر سالمندی مشکل قلبی و عروقی نداشته باشد باید حداقل هفته ای 3 روز به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در محیط مناسب و به دور از آلودگی هوا پیاده روی داشته باشد.

برزگری تصریح کرد: سالمندان در آلودگی هوا به هیچ عنوان نباید در محیط باز پیاده روی کنند و در این مواقع بهتر است در محیط های بسته پیاده روی را انجام دهند.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی به افراد سالمند پیشنهاد کرد: در زمان پیاده روی از کفش مناسب استفاده کنند و حتی الامکان در سطوح شیب دار پیاده نروند و سطوح صاف و هموار را برای پیاده روی خود انتخاب کنند. برزگری ادامه داد: شنا، ورزش های آبی، نرمش سبک و ورزش های کششی تقویتی برای عضلات با توجه به ملاحظات خاص هر سالمند می تواند انجام شود.

وی به سالمندان توصیه کرد: در مواردی که خیابان ها و سطوح یخ زده اند برای پیاده روی از منزل خارج نشوند چرا که اکثر سالخوردگان به دلیل تخریب مفاصل دچار اختلال تعادل هستند و ممکن است در سطوح یخ زده لیز بخورند و دچار شکستگی شوند.

مجید کرامتی مقدم ; ۱٠:٥٧ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱ دی ۱۳٩٢