آیا می‌دانید؟

عکس العمل پسرها بعد از گرفتن پاسپورت و شروع سفرهای مجردی اشان

+   مجید کرامتی مقدم ; ٢:٠٦ ‎ب.ظ ; جمعه ۳٠ تیر ۱۳٩۱

لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل

اگر دارای اتومبیل باشید و یا حتی نباشید مطمئناً یک‌بار هم نام تیوبلس به گوشتان خورده است.نوعی از لاستیک‌های رادیال و پهن که با موادی خاص منافذ آن را گرفته و درون آن را پر از هوا ( باد ) می‌کنند و دیگر از تیوب به شیوه قدیمی خبری نیست . جدیداً کمپانی معتبر و پیشرو در زمینه تولید لاستیک یعنی بریجستون طرحی از لاستیک را ارایه داده که می‌توان از آن به عنوان انقلابی در صنعت لاستیک نام برد. این نوع لاستیک جدید که ایرلس ( Airless) نام دارد و بریجستون در نمایشگاه ماشین توکیوی ژاپن از آن رونمایی کرده دیگر هوا یا همان باد لاستیک را هم حذف نموده تا دیگر غم کم بادی یا پنچری لاستیک خود را نخورید!!


این لاستیک از رویه ای نرم و آج مانند تشکیل شده که در زیر آن شبکه ای مشبک قرار دارد و دیگر تیوب و محل قرار گیری و فشرده سازی هوا شبیه آنچه در لاستیک‌های کنونی است در آن معنی و مفهومی ندارد.جنس این لاستیک‌ها از مواد بازیافتی است که می‌تواند مورد تایید انجمن‌های طرفدار محیط زیست باشد. البته ساخت این نوع لاستیک قبلاً و در ۶ سال پیش توسط میشلن یکی دیگر از غول‌های لاستیک سازی جهان آغاز شده که در سال ۲۰۰۶ به عنوان طرح برتر برگزیده شد.همان طور که در شکل می‌بینید این تایرها یادآور نسل اول تایر در ماشین‌های قدیمی است که دارای جنس سفت و غیر قابل انعطافی بوده است و نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. این طرح البته هنوز یک مدل مفهومی است و هنوز تصمیمی دال بر تولید انبوه آن از طرف کمپانی بریجستون اتخاذ نشده است.

+   مجید کرامتی مقدم ; ۱٢:۳٥ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ٢٧ تیر ۱۳٩۱

این مرد ۱۵ گواهینامه دارد

حسین کریم لو تصمیم گرفته با گرفتن گواهینامه گینسی شود، او برای به دست آوردن گواهینامه هایش دردسرهای زیادی کشیده است، در این گزارش او از خاطرات و آرزوهایش می گوید. دانشجوی رشته برق صنعتی است و عاشق کارهای فنی، او گواهینامه پایه دو، پایه یک، موتورسیکلت، غلتک، لودر، جرثقیل، بابکت (مینی لودر)، دامپر (خودرویی برای تخلیه بار در محل های مرتفع)، بلدوزر، بیل مکانیکی، فینیشر (خودرویی که در آسفالت کاری کاربرد دارد)، ویتکن (ماشینی برای راه و ساختمان)، گریدر، لیفتراک و تراکتور را در مدت 2 سال به دست آورده است.

آقای رکورددار تا به حال موفق به دریافت این 15 گواهینامه شده است اما این روزها او در کلاس های خلبانی ثبت نام کرده تا گواهینامه خلبانی را هم به دست بیاورد. کریم لو که متولد 1354 است درباره انگیزه اش از این کار می گوید: «دوست داشتم در کتاب رکوردهای جهانی گینس نامم ثبت شود، وقتی دیدم ایرانی ها با کارهایی مانند روپایی زدن و ماجراجویی موفق به این کار شده اند، تصمیم گرفتم با گرفتن تعداد زیادی گواهینامه رکوددار شوم. در حال حاضر دوره تئوری آموزش خلبانی را پشت سر گذاشته ام، برای بخش عملی آن فعلا پولم ته کشیده است».

 

پنجره هوشمند

البته این تنها انگیزه کریم لو نیست او با این کار قصد دارد با سیستم و نحوه کار خودروهای مختلف آشنا شود تا بتواند یک خودروی تلفیقی بسازد. «من روی طراحی خودرویی کار می کنم که بتواند به راحتی در مسیرهای پر از مانع حرکت کند، الان ما خودروهایی با دو دیفرانسیل و شاسی بلند داریم که مناسب این مسیرها هستند اما بازهم این خودروها در میان ماسه، گل و آب گیر می کنند من می خواهم یک جک یا بیل مکانیکی برای آنها درست کنم تا در هیچ جایی گیر نکنند.»

کریم لو تا به حال چندین اختراع نیز داشته و آنها را به ثبت رسانده است، یکی از اختراع های او پنجره هوشمند است: «این پنجره را طوری طراحی کرده ام که زمانی که میزان گازهای مضر در خانه زیاد شد به صورت خودکار و با موتورهایی که دارد پنجره را باز کرده و هوای بیرون را به داخل خانه می فرستد.»

گواهینامه دردسرساز

 

آقای رکورددار برای گرفتن هرکدام از گواهینامه هایش زحمات زیادی کشیده است. او برای یادگرفتن رانندگی با ماشین های راهسازی به بیرون از شهر و محل هایی می رفته که این ماشین ها مشغول به کار بودند: «می رفتم از راننده های آنها می خواستم به من آموزش دهند بعضی از آنها از من پول می گرفتند اما برخی ها هم رایگان به من آموزش می دادند.

اما قسمت سخت تر ماجرا مربوط به زمانی می شد که باید خود داوطلب ها برای آزمون، ماشین تهیه می کردند و آن را به نزدیکی های محل آزمون منتقل می کردند.»

به گفته کریم لو مشکل ترین گواهینامه ای که او تا به حال گرفته، گواهینامه ماشین بابکت بوده است: «این خودروی کوچک، فرمان، کلاچ و ترمز ندارد و باید آن را به وسیله دستگیره هایی که دارد هدایت کرد. برای گرفتن گواهینامه این خودرو، بیشتر از سه ماه وقت گذاشتم.»

آقای رکورددار بیشترین آمار ردشدن در آزمون های عملی گواهینامه هایش را هنگام گرفتن گواهینامه پایه یک تجربه کرده است: «گرفتن گواهینامه بابکت واقعا مشکل بود و به نظر من از گرفتن پایه یک هم مشکل تر است، هرچند که من برای گواهینامه عملی یا همان آزمون تپه پایه یک، 12بار امتحان دادم تا سرانجام قبول شدم. گرفتن این گواهینامه حدود یک سال زمان برد.»

یکی دیگر از گواهینامه هایی که کریم لو تا به حال موفق نشده آن را به دست بیاورد گواهینامه ماشینی است که برای کارگذاشتن لوله های بزرگ نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرد: «وقتی فهمیدم نمونه ای از این خودرو را برای تعمیر به اصفهان آورده اند به آنجا رفتم و هر طوری بود طرز کار با آن را یاد گرفتم بعد در تهران آزمون آیین نامه آن را با موفقیت پشت سر گذاشتم. حالا هم درخواست کرده ام برای آزمون عملی با این ماشین، مرا به اهواز ببرند اما راهنمایی و رانندگی هنوز با این درخواستم موافقت نکرده است.»

خانواده نمونه

 

یکی دیگر از نکات جالب زندگی کریم لو نحوه تحصیل در خانواده آنهاست. آقای رکورددار متاهل است و دو فرزند دختر دارد. او درباره خانواده اش می گوید: «نکته جالب ماجرا اینجاست که اعضای خانواده من هرکدام در یک مقطع تحصیلی درس می خوانند. دختر کوچکم در مقطع ابتدایی، دختر بزرگم راهنمایی، همسرم دبیرستان و خودم هم که دانشجو هستم.»

همین ماجرا باعث شده خانواده کریم لو، برنامه ریزی خاصی برای درس خواندن داشته باشند: «در خانه ما همیشه ساعت 6 عصر تا 9 شب وقت درس خواندن است برای همین ما ساعت هایمان را کوک می کنیم تا همیشه در این ساعات درس بخوانیم. هر وقت هم فرصت پیدا کنیم. با هم زبان انگلیسی تمرین می کنیم».

مواقعی هم که فصل امتحانات است کریم لوها بیشتر از پیش درس می خوانند: «موقع امتحان، همگی 4 صبح از خواب بیدار می شویم و تا ساعت 6 درس می خوانیم بعد از آن به پارک نزدیک خانه مان می رویم و ورزش می کنیم.»

مرکزی برای همه گواهینامه ها

حسین کریم لو ایده ای هم برای احداث یک مرکز بزرگ آموزش رانندگی دارد. «اگر شرایطش فراهم شود می خواهم انواع و اقسام خودروها را تهیه کرده و آنها را در مرکزی جای دهم تا بتوان طرز کار هر خودرویی را در آن به داوطلبان آموزش داد، اگر سرمایه گذاری پیدا شود می خواهم یک مرکز بزرگ درست کنم تا هر شخصی که خواست هر نوع گواهینامه ای بگیرد به آنجا برود و برای گرفتن گواهینامه دردسر نکشد. وقتی ما انواع ماشین ها را یکجا جع کنیم آنهایی که می خواهند گواهینامه بگیرند سرگردان نمی شوند. برای همین به دنبال سرمایه گذار می گردم».

+   مجید کرامتی مقدم ; ۸:٢٠ ‎ق.ظ ; جمعه ٢۳ تیر ۱۳٩۱

برهنه شدن مردم در یک فروشگاه آلمانی برای تخفیف

صاحب یک فروشگاه آلمانی در اقدامی عجیب به مشتریان خود وعده داد هر کس کاملا عریان برای خرید به این سوپر مارکت بیاید، می تواند 270 یورو جنس مجانی بردارد موسس و صاحب این فروشگاه به مناسبت افتتاح آن دست به چنین اقدامی زده و جالب اینجاست که پیشنهادش هم با استقبال خریداران مواجه شد.
 
 
هرچند صاحب فروشگاه انتظار استقبال چندانی از تصمیم خود را نداشت، اما با تعجب دید که 250 نفر طبق میل او وارد فروشگاه شدند.ظاهرا بیشتر خریداران دانمارکی بودند و برای اینکه فرصت خرید مجانی را از دست ندهند، زحمت گذشتن از مرز را هم به خود داده بودند. همچنین اصلا برایشان مهم نبود که در حین خرید از آنها فیلمبرداری و عکسبرداری می شود.

+   مجید کرامتی مقدم ; ۸:۱۸ ‎ق.ظ ; جمعه ٢۳ تیر ۱۳٩۱

ترس عجیب این خانم از دکمه

خانم لوییزا فرانسیس، یک مادر وحشت زده، می باشد که ترس عجیب و غریبی از دکمه های زندگی اش دارد. استیو جابز، رئیس اپل در اواخر نیز با ترس فلج شده بود .هراس لوییزا، در سن هفت سالگی، هنگام بازی دوران کودکی که شامل دکمه بود ناگهان وحشت زده شد و پا به فرار گذاشت.
 
او گفت: بدترین حادثه زندگی من زمانی بود که من زنی را دیدم که با یک ژاکت کش باف پشمی پوشیده بود و دستبند ساخته شده از دکمه استفاده کرده بود. هر بار که او به من نزدیک میشد، نمی توانستم آرامش خودم را حفظ کنم.که هر کس که مرا میدید با تعجب به من نگاه می کرد.
او گفت: من می دانم که این غیر منطقی است، و من به وضوح می دانم که یک دکمه نمی تواند به من صدمه بزند، و یا حتی حرکت کند، اما فقط چیزی وجود دارد که در مورد شکل و بافت دکمه هست که واقعا مرا می ترساند.

+   مجید کرامتی مقدم ; ۸:۱٤ ‎ق.ظ ; جمعه ٢۳ تیر ۱۳٩۱

سامسونگ NP۳۰۰E۵Z؛ ارزان ترین لپ تاپ بازار

در این لپ تاپ ها از پلاستیک براق که معمولا در ساخت لپ تاپ های ارزان قیمت استفاده می شود، خبری نیست. رنگ بندی و جنس بدنه مدل های مختلف آن کمی متفاوت بوده ولی در کل حتی ارزان ترین مدل نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. وزن این لپ تاپ ها بسته به ابعاد مانیتور متغیر است ولی در کل وزن ها استاندارد هستند؛ نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک.

صفحات نمایشی که روی این لپ تاپ ها قرار دارد، بسیار خوب است. قاب دور صفحه نمایش بسیار نازک بوده و روی صفحه نمایش یک روکش نیمه مات قرار دارد که به کارکردن با لپ تاپ در فضاهای پرنور کمک بسیاری می کند.

 

دقت صفحه نمایش با توجه به مدل مربوطه متفاوت است ولی همه مدل ها از رزولوشن استاندارد و خوبی استفاده می کنند. کیفیت رنگ های تولیدشده توسط صفحه نمایش بسیار خوب بوده و زاویه دید آن قابل قبول است.

از لحاظ پورت ها، سری 3 از تمام پورت های لازم برای مصارف روزمره بهره می برد. تعدادی پورت USB 2.0، پورت شبکه گیگابیتی، VGA و HMDI، کارت خوان و ورودی و خروجی صدا همگی موجود هستند.

شاید تنها پورتی که کمبود آن احساس می شود پورت USB 3.0 است که البته با چنین قیمتی، انتظار وجود پورت USB 3.0 را هم نداشتیم.

کیفیت بلندگوهای سری 3 نیز نسبت به رقبا در این باره قیمتی بسیار خوب است. در صداهای متوسط، کیفیت صدای تولید شده بسیار شفاف و دقیق است. حتی صدای باس تولیدشده نیز به راحتی قابل تشخیص است ولی اگر تمایل به گوش کردن به موسیقی یا تماشای ویدئو با صدای بلند دارید، پیشنهاد می کنیم از هدفون یا از بلندگوهای خارجی استفاده کنید.

همان طور که گفتیم این نوت بوک ها در کانفینگ های متنوعی ساخته شده اند. همه کانفینگ ها از پردازنده های Core و Pentium شرکت اینتل یا پردازنده های چهارهسته ای شرکت AMD بهره می برند. پردازنده Coreiv که قدرتمندترین آنهاست، پردازنده ای ذاتا چهارهسته ای با توان تولید چهار هسته مجازی و کارکرد با مجموع هشت هسته است که عملکردی کم نظیری را ارایه می دهد.

پردازنده های Corei5 و Corei3 نیز ذاتا دو هسته ای؛ با توان ساختن دو هسته مجازی دیگر هستند. همچنین در کانفینگ هایی؛ از مدل های چهارهسته ای پردازنده های AMD نیز استفاده شده است. مزیت این نوع پردازنده ها بیشتر در ارایه قابلیت های فوق العاده در مالتی تسکینگ یا انجام چند وظیفه به صورت همزمان است که بر عملکرد عمومی و سرعت پردازش تاثیر بسزایی دارد.

روی کانفینگ های مختلف می توانید مقادیر حافظه RAM مختلف از چهار تا شش و هشت گیگابایت را هم بیابید. چنین مقادیر حافظه رمی به راحتی پاسخگوی اکثر وظایف سنگین خواهد بود. در کانفینگ های مختلف حافظه هارد دیسک از 500 تا 1000 گیگابایت متغیر است.

+ طراحی زیبا، کیفیت بالای ساخت، قیمت مناسب

- کیفیت صفحه نمایش عالی نیست

قیمت: 690 هزار تومان

+   مجید کرامتی مقدم ; ۸:۱۱ ‎ق.ظ ; جمعه ٢۳ تیر ۱۳٩۱

اخراج این خانم از تیم بانوان آمریکا برای ندادن بوسه

مربی بسکتبال تیم ملی زنان امریکا یکی از زنان نیروی امنیتی این تیم را به خاطر اینکه تقاضای بوسه وی را رد کرده است از همراهی تیم ملی در رقابتهای المپیک باز داشت.به گزارش پارس ناز یک زن ادعا میکند مربی بسکتبال تیم ملی امریکا جنو آئوری به دلیل اینکه وی تقاضای بوسیدن او را رد کرده است او را از همراهی تیم ملی در رقابتهای المپیک منع کرده است.
 
 

این زن که کلی هاردویک نام دارد به یک دادگاه در منهتن شکایتنامه ای ارائه داده است که مبنی بر اقدام بر سواستفاده جنسی سرمربی تیم ملی بسکتبال امریکا از وی است. بنابر گزارشات وی از سال 2002 همراه تیم ملی بسکتبال امریکا بوده است و دو المپیک را در کنار این تیم گذرانده است.

او میگوید از سال 2009 و سفر این تیم به روسیه این مربی قصد نزدیک شدن به او را داشته است و چون ناکام مانده است وی را از همراهی تیم بازداشته است. خانم هاردویک میگوید اگر برکناری او به دلیل دیگری رخ میداد شاید او قضیه را فراموش میکرد اما چون علت آن رد تقاضای بی شرمانه این مربی است وی تا آخر برای بدست آوردن حقش مبارزه خواهد کرد.

+   مجید کرامتی مقدم ; ۸:٠٩ ‎ق.ظ ; جمعه ٢۳ تیر ۱۳٩۱

امیرحسین بخشیان؛ دیر رسیدم را روانه بازار کرد

 

 

 

ضمن تبریک به امیرحسین عزیز خواندن این اثر زیبا را به همه شما توصیه می کنم....

+   مجید کرامتی مقدم ; ٥:٥۱ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٢۱ تیر ۱۳٩۱

هرکول 91 ساله

یک پیرمرد 91 ساله از اهالی شهر نیویورک آمریکا دارای قدرت فوق العاده ای در این سن است که باعث شگفتی همگان شده است.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، به احتمال فراوان بسیاری از شما حداقل یک بار ضرب المثل "سر پیری و معرکه گیری " را شنیده اید. شاید داستان این مرد 91 ساله آمریکایی دقیقا مصداق این ضرب المثل فارسی باشد.



" مایک گرینستین " مرد 91 ساله آمریکایی که سابقه حضور در جنگ جهانی دوم را نیز دارد ظاهرا هیچ نشانی از یک مرد 91 ساله نداشته و می تواند به راحتی با دندان های خود می تواند یک کامیون
را بکشد
این پیرمرد نیرومند که در شهر نیویورک آمریکا زندگی می کند از زمان های قدیم به این کار می پردازد. او در زمان خدمت در ارتش آمریکا در جنگ دوم جهانی برای سرگرم کردن هم قطاران خود کامیون ها را می کشیده است.

وی با وجود سن بالا همچنان به این کار ادامه می دهد و حتی آنقدر نیرومند است که می تواند خودروهای معمولی را با سرعتی باور نکردنی بکشد.

"جو گرینستین"


 او فرزند هفتم "جو گرینستین" بود که در سالهای قبل به " اتم توانا " مشهور بود. او نیز دارای قدرت زیادی بود و به انجام کارهایی نظیر کشیدن خودرو و یا زنجیر پاره کردن می پرداخته است.

+   مجید کرامتی مقدم ; ۱٢:٢۱ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱٩ تیر ۱۳٩۱

شکافته شدن دریا

دو بار در سال بین فوریه و ژانویه در نزدیکی جزیره چیندو یکی از بزرگترین جزایر کره جنوبی آب به حدی فروکش میکند که جاده ای به طول حدودا ۳ کیلومتر از زیر آب ظاهر میشود. عرض این جاده طبیعی از ۳ تا ۱۰ متر متفاوت است و ساکنان جزیره میتوانند با پای پیاده از وسط دریا عبور کنند.


+   مجید کرامتی مقدم ; ٢:٤٠ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٧ تیر ۱۳٩۱

به نقل از خبرگزاری مهر: ماه رمضـان امسال و بنـزیـن 1000 تـومانی

نظام سهمیه‌بندی بنزین به ششمین سال اجرای خود پا گذاشته است، با این وجود پیش بینی می‌شود تا 25 روز آینده و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برای نخستین بار پای بنزین 1000 تومانی هم به جایگاه‌های سوخت کشور باز شود.

سهمیه بندی بنزین امروز پنج ساله شد تا با اجرای نظام کارت هوشمند سوخت عملا ایران از یک کشور وارد کننده صرف این فرآورده استراتژیک نفتی به یکی از صادرکنندگان بنزین در سطح منطقه تبدیل شود.
آمارهای رسمی حاکی از آن است که در حدفاصل سالهای 1383 تا 1386 به طور متوسط روزانه 45 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌ها تولید می شد که این میزان تولید پاسخگوی مصرف روزانه بیش از 68 تا 70 میلیون لیتری بنزین در داخل کشور نبود.

بر این اساس تا پیش از اجرای نظام سهمیه‌بندی، وزارت نفت برای مثبت کردن تراز عرضه و مصرف بنزین مجبور به واردات سالانه 4 تا 6 میلیارد دلار بنزین بود به طوری‌که در حدفاصل سالهای 85، 86، 87 و 88 به ترتیب روزانه 28.9، 19.5، 22.5 و 22 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شد.

در شرایط فعلی متوسط مصرف این محصول پرطرفدار نفتی به مرز 60 میلیون لیتر رسیده است که با بهره برداری از چندین طرح جدید پالایشگاهی علاوه بر توقف واردات بنزین، کشور به یکی از صادرکنندگان این فرآورده میان تقطیر پالایشگاهی به برخی از کشورهای همسایه همچون افغانستان تبدیل شده است.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اخیرا با تاکید بر اینکه تا پایان سالجاری ظرفیت تولید روزانه بنزین ایران به 70 میلیون لیتر افزایش می یابد از رشد تولید این فرآورده استراتژیک نفتی به بیش از 100 میلیون لیتر تا پایان افق چشم انداز خبر داده است.

همزمان با افزایش ظرفیت تولید بنزین هم با اجرای 13 میلیارد دلار طرح‌های جدید بنزین سازی، بهبود کیفیت و فرآیند تولید در پالایشگاه‌های موجود نفتی ضمن افزایش عدد اکتان بنزین به بیش از 90 میزان برخی از ترکیبات آروماتیکی، گوگرد، ام.تی.بی.ای و بنزن هم از ترکیب این فرآورده نفتی حذف خواهد شد.

طرح سهمیه بنزین ابتدا با اختصاص سه ماهانه 360 لیتر بنزین تک نرخی با قیمت 100 تومان کلید خورد و پس از چندین دوره اختصاص سهمیه‌های سفر و نوروزی به یک باره میزان سهمیه‌ها ماهانه و با کاهش قابل توجه‎‌ای روبرو شد به طوری‌که ابتدا سهمیه‌های ماهانه از 120 به 100 لیتر، سپس به 80 لیتر و در شرایط فعلی به 60 لیتر در ماه برای خودروهای شخصی کاهش یافته است و حتی یکی از سناریوهای احتمالی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها حذف نظام سهمیه و عرضه تک نرخی بنزین است.

کارشناسان اقتصادی از بنزین به عنوان دماسنج اقتصاد ایران یاد می‌کنند و کوچکترین تغییرات قیمتی در عرضه این فرآورده نفتی در تعیین نرخ تورم سایر کالاهای مصرفی تاثیر گذار است. چراکه در طول پنج سال گذشته قیمت بنزین چندین بار دستخوش افزایش شده است به طوریکه ابتدا دولت از بنزین نیمه یارانه ای 400 تومانی و سپس بنزین آزاد 700 تومانی رونمایی کرده است و در صورت افزایش 20 درصدی قیمت این فرآورده نفتی تا مرز یکهزار تومان در هر لیتر هم قابل افزایش است.

این احتمال وجود دارد که از ابتدای مردادماه سالجاری و همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان (کاهش حجم سفرهای تابستانی و به تبع سقوط مصرف بنزین) فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برای افزایش قیمت بنزین کلید بخورد که در این صورت ظهور بنزین 1000 تومانی دور از انتظار نخواهد بود.

از سوی دیگر در آستانه اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به منظور افزایش کارآیی و تغییر معماری سامانه هوشمند سوخت برای نخستین بار عرضه بنزین 100 تومانی از سبد سوخت ایران حذف شد.

بررسی قیمت بنزین در برخی کشورها نشان می‌دهد هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین در کشور آفریقایی اریتره معادل 3600 تومان، در نروژ 3280 تومان، در انگلستان 2800 تومان، در هندوستان 2680 تومان، در ایرلند جنوبی 2670 تومان، در بلژیک 2660 تومان، در آلمان 2530 تومان، در پرتغال و ایتالیا 2500 تومان، در دانمارک 2485 و آمریکا بیش از 1115 تومان است که این کشورها با توجه به درامد سرانه بالایی که دارند قیمت این سوخت فسیلی در اقتصاد و افزایش تورم آنچنان نقشی ایفا نمی کند.

در همین حال، هنوز کشورهایی در جهان هستند که بهای ارزانی برای بنزین تعیین کرده‌اند که در این بین، کشورهایی همچون ونزوئلا برای هر لیتر بنزین 40 تا 60 تومان، عربستان سعودی، 160 تومان، لیبی 180 تومان، ترکمنستان 240 تومان، بحرین 360 تومان، کویت 280 تومان، قطر 300 تومان، عمان و الجزایر 400 تومان از شهروندان خود دریافت می‌کنند چراکه این کشورها تولیدکنندگان نفت هستند و به این دلیل به مردم کشورشان که صاحبان اصلی منابع نفتی میباشند بنزین را حتی الامکان ارزان می فروشند.
 

+   مجید کرامتی مقدم ; ٢:٢٥ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٧ تیر ۱۳٩۱

طنز

+   مجید کرامتی مقدم ; ۱:٢٩ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٧ تیر ۱۳٩۱

یادش به خیر.... دفتر مشق های دهه ی شصتی ها بیشتر از این نوع بودند

+   مجید کرامتی مقدم ; ۱:٢٧ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٧ تیر ۱۳٩۱

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir